Saturday, May 8, 2010

Selamat Hari Ibu....

Zaqwan & Mak...

"Selamat Hari Ibu" kepada mak... mak aku ni mmg sorg yg hardworking...berniaga dan jg kami sekeluarga dgn cukup baik sekali.... mak dilahirkan berbangsa cina....tp di kala umur 25thn, mak pertama kalinyer melafazkn 2 kalimah syahadah utk memeluk agama islam...alhamdulillah ALLAH bukakn ati mak utk mengenalinyer...walau mak beragama islam, tp ader perwatakan dia seperti cina gak...mcm sikap mak yg really harworking dlm berniaga... sampaikn sebulan gaji mak 3kali ganda gaji aku...3 kali ganda tu gaji bersih tau....

Aku mmg rapat dgn mak...ape ajer mak cite kat aku...kesedihan di kala di sisih keluarga ayah...kesedihan dgn keluarga sendiri...di kala aku n dino makin membesar, kami merealisasikn impian mak utk rapat kembali dgn fmly dia...dan kami bawak mak ayh jmpe fmly di penang...alhamdulillah walau berlainan agama fmly mak restui dan syg kami... pasal tuuu tiap thn CNY aku balik penang skg ni....sbb aku nk kumpul duit pn yer gak...sape xkawen kn dpt duit raye....huhahahahahah....

Tapi, lain pulak fmly ayah...kami berterusan disisih...diorg ader puak sendiri...geng sendiri...tp ader aku kisah....mak pn xkisah...sume ni jadik sbb ayh xnk kawen dgn sepupu dia sendiri.... mcm cerekarama TV3 lak kan....hehehehehehe....cmni laaa jadiknyer bile nenek belah ayh xrestu...sbb tu mak berniaga dr kete sorong smpi ke gerai skg...sbb mak nk tunjuk kt fmly ayh yg dia bkn calang2 org...mak berjaya tunjukkn sbb ader jer antare diorg dtg nk pinjam duit... mak da jadik Ah Long plak...

Cite pasal pengorbanan mak ni, mmg tak terhitung byknyer... mcm2 mak buat utk kami sekeluarga....sabar dgn dugaan menimpa2... sabar dgn ayh yg panas baran...sabar dgn sume disekeliling...dan aku skg berusaha menghappykn mak ayh...sebaik mungkin...ape yg kurang dulu, aku cube rapatkan....

Bile mak tnyer bile emi nak kawen? aku selalu diam...sbb aku rase xmampu nk overload ati aku ni dgn kasih syg lain...aku mungkin bkn ank solehah...tp aku nk jadi ank yg taat...aku syg sgt2 kat mak ayh...sgt2....pena aku bergado dgn kwn skola aku dulu...sbb 1 statement jer... sume pasal mak aku...aku mcm ilang akal jup....aku pukul dia dgn kusi, aku tumbuk2 dia smpi berdarah2...at last aku kne gantung skola...sedih giler bile aku tgk ayh dtg skola bile pengetua pggl...aku thu ayh frust...tp aku xpena nyesal...sbb pastu sume bdk laki takot kt aku...huahahahahaha...dan ayat yg aku kuar kt dia..."Aku sanggup bunuh org kalo org ngutuk mak aku"....last statement aku sebelum kene lempang dgn ustazah....sume tindakan refleks tuuuu....huahahahaha....

Sempena hari ibu ni, aku berdoa kepada ALLAH, Semoga ALLAH panjangkn umur mak dan ayah...sbb aku xpernah puas bergelar ank kepada diorg...Byk lagi yg aku nk bt utk diorg...byk lagi tempat yg aku nk bawak diorg...segala penat lelah diorg aku nk balas selagi hayat ini di kandung badan...tak cukup ape yg aku bg pd mak n ayh lg sepanjang aku keje...sbb mak n ayh xpena jemu menolong ank dia dikala kesusahan... Selamat Hari IBU utk mak..... i love u more than myself.

No comments:

Post a Comment