Monday, May 10, 2010

aisya adek gumuq!

Aisha....kawan tmpt aku bergado...bersuke...teman mkn paling setia...dan badan pn same jer bentuk dgn aku...perangai pn same jer...hampeh!!!!... now aisya xdtg keje... sbb keguguran kali ke 3... cian sgt2...kali ni, cukup terase sbb tibe2 jerrr...pdhal aku n aisya bru jer tgk scan baby tu....very smooth n cantik jer...bulat mcm aisya gak....

Sebab2 aisya gugur aku pn xtau...xleh aku nk bg reason sbb ape...aku pn xkawen lg...ank apetah lagi...kalo ank tekak tu ader laaaa...ank tekak ni selalu jer sihat...

aku rase, aisya tension sgt kot...keje yg aisya bt mmg berat...pena 1 ketika aku, aisya n manjula penat memungah pump n sume brg2 nk courier out, aku tgk aisya keje lebih ckit...maklum laaa...kt opis ni, prm cmni laaaa...sume keje bt...paling aku xbole lupe bile aisya mtk tolong pd hamba allah ni...org melayu, berbadan tegap n sihat fizikalnyer...tp, pertolongan yg diminta amatlaaa mendukacitakn...bole hamba allah ni jawap "kalo aku xnk tolong cmner?" "ko thu kan position aku?" egokan org melayu yg berjawatan beso ni...

Bg aku, da ramai aku tgk org melayu yg berjawatan beso lupe diri...Hamba allah kt opis aku yg lupe diri ni pn pangkat yg ader pn xselaras dgn akademik yg dia ader...dan cara kerja yg cukup teruk dan x profesional...maner taknyer...sume keje aku yg bt...aisya yg bt...dia duk dlm opis men solitare...tp biler mtk tolong jawap cmni...wajar ker aku tolong dia?

Now, aku & aisya mmg jadik keras ati sungguh....xder makner nk layan manusia sombong bodo cmni...xder makner nk bg muka kt org cmni...ckp beso, xsedar diri... sume ader... tp, kaum lain jugak yg profesional, ringan tulang...nape kan...melayu mudah lupe diri?... xsemua, tp byk yg same...

Aisya, ko kuatkn ati yer...yg pergi tu bukan hak ko...ader yg lebih baik akn ko dpt dlm idup ni nti...insyaallah...Doa aku pd ALLAH, semoga ko peroleh bahagia...perolehi ape yg ko n husband ko idamkan... ingat kan...kte selalu bt keje same2 di kala susa senang, berat ringan... apepn, kte laaa saling tolong menolong...ko sabar ek...mmg dugaan ALLAH kt ko hebat...tp ko pikir kan hikmah kemudian harinyerrr...insyaallah....bye mok!!

No comments:

Post a Comment