Monday, May 3, 2010

Makan2 sebelum balik....



Sebelum balik, kami singgah beli jeruk tuk kwn2...dah menjadik kewajipan msti singgah kt Jalan Lebuh Keng Kwee utk mkn Cendol or Ais kacang... mmg sedap laaaa...aku sanggup mkn sambil diri dlm panas terik tu....time ni da xkire sunburn...mcm biaser ayh time ni laaa dok mencari2 beg nk beli...mak memilih brg utk Zaqwan kesygan dia... aku, dino n hans asik pk nk mkn ape lagik pas ni...tu pic hans melantak cendol sorg2...kiteorg xsampai lagik kedai cendol tuuu...hampeh!!!

Pas sesi mkn cendol, xjauh dr ctu ader mcm bazar laaa...jual jeruk mcm2... aku pn beli laaa...dgn kuah rojak fav aku..kuah rojak mak bee...sedap sbb byk kacang... sepanjang kt kedai jeruk, aku duk baham jeruk2 tu nk rase laaa...at last aku beli tuk org kirim jer, utk aku da siap2 mkn sooo, xpayah beli...kalo sume org cm aku ni sure tutup kedai cina tu.... jeruk fav aku mangga n salak...mmg best...tp paling xsuke buah pala...sedangkn tu laaa yg glamer kannn...

Pas abis membeli, kami berangkat utk santapan terakhir iaitu nasik kandar kt pelita...mmg sedap... sesape nk g Penang, mkn laaa kt nasik kandar 100thn, sebelah masjid...nk mkn cni kne beratur...mmg ramai...tak pun line clear nasik kandar...letak kt celah2 kedai tp mmg best...

Slalu aku trn penang lame maser CNY...time ni sume fmly belah mak yg meraikn CNY akan jmpe rmi2...antara food yg selalu kami g mkn Mee Udang Ayu...terletak kat Kg Masjid Satu,Teluk Kumbar...sepinggan rm12, tp udang dia beso2 ader 4 ekor...mmg puasati mkn... Satu lagi yg xpena lepas laaa...laksa jagus!!!... memang sedap...fofular...terletak kat balik pulau...selalu kalo aku g mkn laksa ni sure mtk goreng pisang panas, ABC...laksa aku mkn 2 mangkok...pena aku beli kuah jer...letak otak udang...giler sedap!!! xsabar nk tggu CNY next year... aku da pakat dgn kazen2 len nk jmpe...

Sape2 nk g penang, g laaa tmpt2 ni sume....penang mmg kaya dgn mkan...kalo g, xpayah laaa pk diet...kalo diet sure rugi.....huhuhuhuhu....

No comments:

Post a Comment