Sunday, May 9, 2010

IP MAN 2 & Benganggggg!!!


Tiket wayang free yg aku dapat ni x aku sia2 kn...walaupn ikotkn aku xkn tgk cite ni, tp aku g gak sbb free...dan....tek mengecewakn aku mase tgk cite ni td....

IP MAN 2, lelaki yg bername IP MAN mmg cool n macho....dan yg paling aku suke dgn gaya dia yg sungguh sopan...cite ni berkisarkn maruah, harga diri, pengorbanan...ape yg kte thu, kaum cina penuh n tradisi.... cite ni pasal kung fu...bermacam2 jenis kung fu...sampai kn kueh tiaw kungfu pn ader... kung fu panda pn hebat gak...huhuhuhuhu...

Cite ni pasal cabaran yg IP MAN sahut utk berlawan dgn org barat yg mmg kureng ajar... Moral cite ni, apepn halangan akan dapat ditempuhi biler bersatu...sape2 ader peluang tu g laaa tgk... best cite ni...xmcm cite omputih yg hero dia teror tahap dewa2...

Tp, ader satu hat yg cukup aku kesalkn dgn sikap penonton...aku duduk di seat paling atas skali...bersebelahan dgn sekumpulan bdk2 lelaki y aku rase da melebihi umor remaja... sepanjang cite ni bermain kt layar putih, xabis2 komen, ejekan yg kuar dr mulut bdk2 tu...aku kesal sgt2 biler bdk2 tu sekaum dgn aku...yg tgk cite ni lak semua kaum ader... aku malu dgn keceluparan budak2 tu...kalo aku thu kungfu, aku da kungfukn bdk2 tu sbb kurang ajar sgt... bg aku, sikap org cmni laaa mengeruhkan persahabatan antara kaum...kurang ajar cmni laaa yg btkn takder respect each other nti... sesekali aku mengeluh gak bile bdk2 tu bt2 menagis maser adegan sedih....tp apekn daya aku ni... aku xpndai kungfu walau fizikal aku mcm kungfu panda...yg aku thu mkn kuehtiaw kungfu....huhuhuhuhuhu

Aku sedih bile pikir perangai kaum aku ni...kalo xsuke tgk cite ni, jgn laaa tonton n persendakan jd bahan lawak padahal ape yg diorg ckp xlawak langsung...cukup bodo, xbermoral dan sekadar publisiti murahan dr golongan yg cetek ilmunyer... aku rase nk selotape mulut bdk2 tu supaya xbyk ckp...takot betul aku ader hati kaum lain terase dan bg tanggapan buruk pd kaum aku yg aku sayang...mcm nila setitik, rosak susu sebelanga...ape laaaa nk jadik!!!!...kt maner laaaa yg silap dgn budak2 tu kan...

Jangan laaa kite ni amik mudah jer perasaan org...sume tu kne amik kire sbb bg aku, tu sume memainkn peranan yg penting...xleh laaa nk ckp sesuka ati ape jer nk ckp...kne pk gak org tersinggung...kalo ayah ader, sure da kene rembat bdk2 tu...

Lupe kn pasal budak tu, sebelum aku g tgk wayang, aku mkn A&W... mmg sedap...siap ice cream letak caremel n kacang...pastu mkn cookies kt famous amous....sedapnyerrrr.... uit, da lewat ni...nk tdo....td call mak...rindu kt mak....nanite mak...

No comments:

Post a Comment