Thursday, April 22, 2010

Nak kurus sihat?...


Aku ni pon xder laaaa kurus pon....tp aku berjaya laaa turunkn berat badan yg melampau ni... pena aku amik pills...mcm2 laaa semata2 nak kurus...tp skg aku da xpk nk kurus lagik...aku redha jerr... tp makan ikot cara yg sihat laaaa... utk elakkan diet yg mengunakan ubt n mknan sampingan lain, aku g singapore n join lifestyle clinic dimaner ujian darah kite yg menentukan makanan yg diambil n quantiti... tp nk g perlukan ongkos gak kan... slalu brekfast aku mkn yogurt jer....plain yogurt... mule2 tu senak gak nk mkn sbb masam,tp aku letak buah2an lain such as grape, apple, peach atau mangga...kalo dgn mangga aku blend ckit...bru sedap....waktu brekfast around 7-8am everyday... kul 10.30-11am, aku mkn 2 keping biskut...atau energy bar...sbb xtahan tgk bdk2 opis...tu bole jadik pengganti snack...aku slalu minum coke light or coke zero...around 1pm-2pm aku lunch...lunch amik 1 hidangan vege n 1 hidangan protein...aku choose ikan + sayur... tanpa nasik...tp jgn laaa amik i polistrin penoh...sedang2 jer cukup suda...minum petang lak around 4.30-4.45pm aku amik biskut gak...biskut please pilih low salt high fiber ek...bukan biskut oreo coklat, chipsmore,cocoro laaaa....kalo mkn tu baik laaa xpayah ikot... mkn biskut dlm 2-3 keping jerrr...dinner aku amik kol 7-8pm...same mcm lunch, tp aku mkn ayam + sayur... slalu aku masak bayam masak air letak ayam...bole laaaa...yg penting ikot maser makan tu...kalo kt luar susa nk cri mkn cmni, aku mkn laaa yong tau foo ker...atau ape2 bersup...kalo nk mkn burger, g laa mkn subway...amik yg utk org berdiet...jgn amik yg ader turkey ham melambak2 tuuu...dgn mayonise n mustard...abis laaaa.... dlm otak aku slalu set bukan nk kurus...tp aku nk sihat....selalu sihat....sbb 10bulan dulu, aku tak mampu nk berdiri lame...bgn tdo pn aku perlukan dinding utk sokong aku berdiri...sakitnyer kaki tuhan jer thu...skg alhamdulillah aku leh lari men futsal walau bola xsampai kat aku...huahahaha....aku g gym seminggu 3 kali... at least aku happy kannnnn....kalo nk menu atau ape2 lagik, tnyer jer....nti aku bgtau....

4 comments:

  1. emi kalau boleh biar ade perenggan entri ko ni. berpinar mata aku nak baca... hehe

    ReplyDelete
  2. baik cikgu.....saye akan bt perenggan....ka baik check husna....kang warne pink lak anak mata....

    ReplyDelete
  3. Salam Babeh..

    dah beratus kali tanya menu.. dan dah beratus kali dapat jawapan.. nak mulakan je yang belum lagi.. beratus kali pikir sehhh.. he he

    pssttt.. ko jangan kurus sangat dik.. kang kanda tak ada kawan.. la la la

    ReplyDelete
  4. uihhhh...jauh nk kurus lg...kembang lg skirt ballet ni haaaa....

    ReplyDelete