Saturday, April 24, 2010

Makan di Thai Base




Jumaat pas balik keje, berangkat laaa segerombolan rakan sebaya untuk menjamu selera di rest Thai Base yg terletak di Damansara...Perjalanan yg sepatutnyer aku rase xder laaa jauh sgt berase tersangat laaa jauh mcm nk g kelantan dgn jammed dan keadaan menunggu kwn2 lain yg sesat...aku da terhanguk2 ngantuk sampai 1 tahap ternganga tdo....Proses menunggu membuatkan kami sampai ke rest ketika maghrib...tp mkn punya pasal...no halll punyaaa!!!

Aku rase la kan, entry aku selalunyer pasal mkn jer kan...tp sesuai laaa dgn diri aku pencinta makanan yg tegar ni memilih makan sebagai hobi dlm idup....Thai Base ni mmg sesak dgn org...rmi gler....makin mlm makin rmi... kami pon order laaa butter prawn big size sebyk 2 plate (besar punyaaa!!!)... sotong goreng butter (also Besar punyaaaa!!!!), tomyam, ikan senangin goreng tiga rase (ikan ni mmg serious besar punya!!!!!!),sayur campor (besar punyaaaa!!! sampai sayur tu pn beso2 diorg potong...mcm menyindir lak)....makan laaa kami semua seramai 8 org (2 org sesat tepakse mkn kt umah jer 2 org ni....cian...)

Udang & sotong butter tu mmg sedap....creamy n amat2 laaa menyelerakan bg aku n kwn2 aku yg selera beso (elephant appetite) niii... dicampur dgn tomyam yg panas....pergh.....heaven... cmner laaaa aku nk kurus kan...tgk mknan jer menggigil2 daaaaa....aku bole tolak godaan lain...tp godaan mkn ni mmg mencabar iman....tidak!!!!!!!!!!

Sambil mkn, berborak2 laaa smpi nk meletup perut asik gelak jerrrrr....luahan perasaan pasal keje....mcm2 laaa...tp tu 1 cara utk lebih mesra dgn kwn2 lain...Wan, Beya, Del, shue,hans, oren & putri (sorry xkenal ko...padahal dok ngumpat ko aritu) tak lupe yg sesat sampai ke perlis, karen & Gia, nti kiteorg bt mkn2 lagi kt perlis supaye korang xsesat lg....mmg best dpt mkn rmi2 ni...
Pasni kte sume nk mkn kt maner lg ek?......xsabar nih......


No comments:

Post a Comment