Wednesday, April 28, 2010

IQRA' Terakhir....

Hari ini....aku akn baca IQRA' 6...terakhir dan akan masuk Al-Quran... Seronoknyer... Aku xmalu nk ckp aku xtau bc quran...sbb mase kecik2 dulu xnk belajor...skg di umur yg hampir sgt2 senja ni aku mereliasasikan impian aku nk mengaji smpi Qhatam.. Semoga Allah panjangkn umur aku... Mak pn ngaji...tp disebabkn mak mualaf, sebutan tu perlu byk diperbaiki...Yg bt aku bangga kt mak, mak cube sehabis baik...mak berusaha...Semoga Allah permudahkan pembelajaran mak...

Cite dulu2 pasal ngaji mmg liat...ayh daftarkn aku ngaji, aku bole melencong g tmpt len dgn basikal buruk aku tu...anto sekolah agama aku keje dok men getah ( zero point...1 point...2point)... hahahahaha...bukan salah parent kalo ank xpandai...tp kdng2 salah ank yg mcm aku ni... kalo ayh suh solat pn liat... siap cuci muka, pkai telekung n tdo ats sejadah...biler ayh tgk, siap ckp letih sgt ank aku...tp solat gak...bagus2...hakikatnyer hampeh!!!... skg da tua, kerap teringt kate2 ayh mak...hasilnyer da tua bangka ni bru nk ngaji...bru nk Qhatam... tp bak kate ayah...asalkn ikhlas, Allah permudahkan segala urusan...insyaallah...

Harapan aku semoga aku pandai mengaji dan bole mengaji utk keluarga n kwn2... tp ape yg aku nmpk skg, corak pembelajaran da lain...dgn adernyer iqra, senang nk faham...lg senang dr muqaddam dulu...Akhirkata, pd yg terlajak umur mcm aku ni, xpayah segan...jom kte ngaji rmi2... seronok...

Alhamdulliah aku da masuk Quran!!!!! Yeeeehaaaaaaaaaaaa....

2 comments:

  1. semoga dipermudahkan mi...
    aku pun walau reti baca al-quran tapi skrg dh liat nk mengaji. bc yassin mlm jummaat tu pun kdg2 miss..
    semoga Allah sentiasa beri hidayah pd kita semua..

    ReplyDelete
  2. Betul husna...harap aku dpt mengaji utk diri aku, fmly dan sahabat handai....

    ReplyDelete