Thursday, April 22, 2010

Keje makan gaji....

Sepanjang keje mkn gaji ni, aku rase best laaa gak...keje duk opis... dlm aircond yg sejuk..wangi coz jarang berpeluh laaa...selain tu leh lepak2 dgn kwn2...tp tu laaa,samada aku jer yg merase atau org lain pun turut merase...semakin moden dunia ni, makin mahal taraf idopnyerrr...tp gaji still same n ciput...kt opis ni kalo pandai kipas lebat arrrr...tp skg pengipas suda advance, dr kipas tgn diorg pakai kipas meja, pastu kipas siling, pastu air cooler dan skg pakai aircond nk bt bos sejuk n selesa...bru nmpk byk bt keje...padahal dlm opis men solitair....huahahahaha...bile tibe ujung bulan, dapat gaji, kne bahagi2 byr utang study, bg mak ayah terchenta, duit umh etc....balance cikit ker... mak selalu ckp balik kmpng n amik tmpt niaga dia...teruskan warisan fmly...tp aku menolak dgn alasan xsedia...cewah!!!...tp mampuker aku sekuat mak??...mak ayh keje tanpa aircond... berpanas...berpeluh...aku sanggup ker?...kang mcm biaser hangit2 taik hanjing!!!... slalu aku ckp kt mak kalo mak suh niaga baik emi xstudy amik degree dulu...tu ler alasan aku nk keje dlm opis ader aircond sejuk n xberpeluh...tp biler tgk pendapatan mak ayh yg tanpa degree tu, malu lak aku... ape yg aku bagi berbeza sgt2 dgn yg diorg saving tiap bulan...dlm erti katenyer aku bg ciput sgt laaaa...huahahaha...walau mak ayh xcomplain, tp aku malu...kalo nk ader saving byk, mmg kene niaga kan...xkire laa ader degree atau ape2 laaa... niaga gak yg best...ape yg aku pk skg ni?.......hmmmmm.....

2 comments:

  1. dlm islam pun ckp 9 dari 10 sumber rezeki dtgnya dari perniagaan...

    ReplyDelete
  2. ape lagik na....berbisness laa kiterrr....

    ReplyDelete