Tuesday, October 20, 2015

Melbourne Day 8 - Tesselaar Tulip Festival

Date : 23/9/2015
Day : Wednesday

Location  : Tesselaar Tulip Festival

Bangun tido sepanjang kat sini mmg awal... awal sbb location yg nak pergi sume jejauh... Jarak dr Camper park ke festival ni 32km. Terletak di Silvan, Victoria. Festival ni mmg diadakan setiap tahun... Dan sebab aku dtg bln 9 ni sbb berlangsungnya festival tulip ni... Aku suka warna tulips yg berani ni... terang n sgt2 cantik... Nak masok festival ni bayaran adalah AUD24... Bukak dari 10am - 5pm...Duduk laaa berape lama pon nk duduk dlm tu...

Dr pg2 td kami da target nak jln sampai lebam... So mulai breakfast dengan buah2 an yg dipetik... Lemonade yg dibuat dgn lemon dr ladang Rayner dan Spaghetti Carbonara yg mewah dgn udang dan mushroom.... Kenape asik udang? sbb aku xjmpe ayam halal... Nape mushroom? sbb aku suke mushroom dan aku da beli sebeban mushroom pelbagai jenis utk memasak... hahahahahahahahaha... sedap!!

Melalui jer gerbang Welcome.... Terbentang Tulips yg berbatas2 byknya... dengan warna dia yg terang benderang... xsabar aku nk dekati batas2 tulips tuuuu... Subhanallah cantiknya... Sempurnanya....

Kanak2 pon enjoy jer... pas tgk bunga di bahagian tepi sebelah kiri ada pentas n ada persembahan yg menarik minat bdk2 yg datang.... food yg jual ada yg halal dan basic food mcm potato spring, baked potato dan mini pankek... bole hilangkan boring diorg...

Takpon sesape yg xlarat, bole laaa naik trak panjang dgn bayaran AUD4.

Aku da tak terkata cantiknya tempat ni.... Ape yg aku bole ckp, enjoy the pic.... Awesome!!!

Lama sgt lepak kat sini, da masa balik... Actually ptg ni xder ape2 aktvt... baik laaa meronda2 kan... OTW balik singgah memana yg nmpk best... hihihihihihi....

Sepjg perjalanan ada byk suburb atau pekan kecil... OTW balik melalui Olinda street... ada mcm2 kedai kat tepi... antara yg kami singgah...




























Ini Cherry Blossom..........


















1. Gappetto's Workshop

Kedai ni bukak dari 10am - 5pm... Terletak di Sassafras... Ada mcm2 patung buatan kayu... ada yg menakutkan, ada yg kelakar, ada yg sedih dan ada yg fairy tale sgt2... hahahahahahaha... Sempat laaa kwn aku beli satu yg rupe mcm pinochio.... Cantik....

Address : Sassafras Store, 371








Berdepan kedai toys ni ada cafe dan kedai tea yg betol2 menarik aku nak g membeli dan memakan... hahahahahahahaha....




2. Tea Leaves

Masok Kedai ni rasa nyaman dan suam... Di halusi dgn bau2 tea yg semerbak... lega nya bau2an ni sume... Aku beli 2 jenis tea utk mak ayah... Berry of the forrest AUD5.90 dan Sencha berry AUD5.90.











Bersebelahan kedai Tea Leaves ni pulak ada satu kedai Cafe...

3. Miss Marples Tea and Room

Nak masok kene beratur panjang... Kedai ni cantik dgn hiasan dinding sorg prm tua yg agak familiar... Pelakon dulu2 kot... Bangunan ni agak lama... nk dapat meja kne tunngu sbb org terlalu ramai...

Dlm 20 mins baru dapat table. Aku pilih Belgian Waffles AUD14.00. Ada ice cream, cream, mix berries yg fresh dan raspberry sauces yg sgt sedap... di makan bersama Tea yg di iktiraf terbaik di dunia... tersedap di dunia... Yorkshire gold tea AUD4 seteko... Best....












Ramai menunggu table buat aku xsampai ati lak... moh laaa balik mengemas... Makan malam dgn spaghetti yg ada lagik... Alhamdulillah kenyang...




Note: Malam ni malam terakhir dlm Campervan ni... Esok da masa explore Melbourne city lak... Sedih lakkk... Kan best kalo dapat duduk kat rumah ladang... beli barang di pekan kecik... kete tak banyak... xder jammed... Rase xnak balikkkk... pasti aku rindu masa ni... Memang cantik... sedihnyaaaaaaaaaaa.... nak tido da.... esok nak ciom camper van ni... 

Mana bole lupa terkandas dlm lumpur n stuck... aku sorang tolak mmg xjalan... Nasib ada abam sorg tolong... paling xleh lupe lumpur yg terpercik kat aku dr kaki sampai ke muka masa kwn aku tekan mintak... tak uneee... mana nak lupe palang pon sebat jer langgar.... hahahahahahahahaha... Aku dan kwn aku... 2 prm meneroka Vic dgn Campervan... sume org tnya tak bahaya ker?... Alhamdulillah ALLAH pelihara kami... sedeyyyy...


No comments:

Post a Comment