Tuesday, October 20, 2015

Melbourne Day 12 - Balik ke Malaysia

Date : 27/9/2015
Day  : Sunday

Location : Airport

Bangun seawal 5am sbb flight pukul 9.30am... Mcm biasa bersiap dgn beg yg da extra berat... Dan sangat banyak benda kene bawak balik... hahahahahahahaha... Berjalan ke Airport bust dgn berat 20Kg plus berat badan yg mmg berat mmg sgt2 nak pengsan rasanya... hahahahahaha... Dr Melbourne city ke Airport just 20 mins jer perjalanannya... 

Sampai kat airport check in barang dan breakfast... mcm biasa aku mkn Yogurt dgn passion fruit... sedap weiiiiiiiiiiiii... plus dgn roti mcm sandwich with grill veges and cheese... sedap giler!!!!... Aku pernah mkn yogurt sedap ni kat mlysia bila g Cold storage... Brand Tamar Valley... Sedap tp xfresh.... yg ni mmg fresh... mana nak rase lg... Tp nk beli yg Tamar Valley pon kecik jer da RM30... Kalo cmni xmampu aku nak beli selalu... Setahun sekali jer laaaaaaa....





Today teros nak balik Melaka... Terus jumpa mak ayah... rindunya...

Ada rmi kawan2 tanya about expenses ke sana... Bila bgtau semua ckp mahalnya laaaa ko nyer trip... cakap backpack kan... Pastu masok lakkk bahayanya laaaa ko jenjalan kat sana... Nak jer aku bukak minda dia... Keluar laa dan p travel... Jawapan aku senang....

1. Aku pergi bukan 4D3N... tp aku g 13D12N... Naik Campervan lak tuuuuu....
2. Aku pergi berjalan non limit... cerok kampong pon aku masok... bukan sekitar Melbourne City jerrr...
3. Aku banyak mencuba dessert dan makan benda yg halal dan lain dr yg lain...
4. Aku byk masok tempat2 yg kene bayar sbb aku nak tengok kat dalam tu gak...
5. Aku datang hanya sekali ni jer... Takder kali ke 2 kot... kalo ada pon utk ke tmpt lain yg xpernah g...

So jgn kata aku travel mahal... bg aku, sekali seumor idop jer nak g sini... Lain laaa kalo ada abam2 Melbourne yg country side nak kawen dgn aku... bole laaa aku dok ladang naik kuda pakai kain kembang mcm dalam pilem... hahahahahahaha... giler!!!

Setelah di kira dan timbang tara... Expenses aku dlm RM adalah RM8k... include flight ticket & perbelanjaan lain kecuali souvenir... Sesape berminat nak g Melbourne dan merayap mcm kami ni, bole laaa search tmpt2 yg aku pergi... 

Walau da banyak kali aku g backpack dgn kawan2 backpacker lain... Ini kali pertama aku tulis dlm blog aku ni... tetiba lakkk... Dulu ke Nepal, Tibet, India, Kashmir... Sume aku da terlupa mana aku g... yg ni aku nk jdkan kenangan bila aku teringat....

In shaa ALLAH bila aku travel lg, aku bgtau yer... Next year dlm perancangan.... 

Terima Kasih ALLAH SW... Permudahkan perjalanan pergi dan balik aku dan sahabat...

No comments:

Post a Comment