Tuesday, October 20, 2015

Melbourne Day 3 - Apollo Bay - London Bridge - Lorne

Date  : 18/9/2015
Day  : Friday

Location : Apollo Bay - London Bridge - Lorne


1. Cape Otway Light Station
Pagi lagik kami da teruskan perjalanan ini... melalui susur pantai, hutan dan sampai ke hentian pertama iaitu Cape Otway Light Station . Jarak sejauh 12km dr Camper park... Tempat nya sedikit hujung melalui hutan dan padang menghijau dgn pemandangan pantai... Sesampai ke Cape Otway Light Station, aku bayar AUD19.50 untuk melihat sendiri umah api dan naik tangga panjat umah api tuuuu... Ya Allah... sangat cantik... Ciptaaan Allah ni mmg sempurna...

Di sambut dengan arca kapal yg da tengelam, melalui padang dan masuk ke rumah atau musium utk melihat lagi dekat bagaimana nak send kod mos utk kapal2 yg lalu... canteknya!!!



















Panjat laaa aku naik ke atas umah api.... dan... its worth it to pay....




Dah habis amik gambau kami trn dan memandu keluar... terjumpe lakk koala liar ats pokok tgh makan sambil mata tertutop tido... untung laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....




2. Princetown
Berhenti di Princetown utk menunaikan hajat adalah berbaloi sbb pemandangan yg cantik... tp kejap jer berhenti sbb byk lg tmpt nak kne g...







3. Gibson Steps
Aku termengah2 menaiki bukit untuk melewati tempat ni... Sejoknya... Pemandangan pantai yg sgt2 awesome... Ya Allah... Hebatnya... mmg aku bersyukur Allah bagi aku peluang melihat semua ni... Cantek weyyyyyyyyy....













4. Twelve Apostles Lookouts
Kat sini mmg persinggahan kami sangat lama... sbb view dia yg sgt2 cantik... sangat2 menarik... sangat2 awesome...sangat2 menawan... Hebatnya Ya Allah.... korang tengok laaa sendiri...












dan kami teroskan perjalanan lagikkk... ayak... minyak abishhh... Isik minyak AUD65.42. Perjalanan mmg jauh bangat... dan yg terakhir sblm kami bermalam di Lorne...





5. London Bridge
Tertanya aku kenape nama dia London Bridge? Ooooooo.... batu ni berbentuk bridge... cantiknya... harini da kat 2.6Bil kali aku ckp cantiknya.... hahahahahahahaha...








OTW balik, kami decide tanak ikot jalan susur Great Oceab Road yg sama... Decide nak lalu ikot jalan dalam lakkkk... Dr London Bridge, kami lalui Irrewillipe (C163), Barongarook (C155) , Forrest (C154) dan sampai ke Lorne... Hentian kami utk bermalam...

Sepanjang perjalanan mmg pemandangan ladang dan ternakan... Tetiba jumpe Lamar... Sekali aku jerit woiiii... sume pandang.... hahahahahahahahaha... Cantiknyerrrrrrr...








Bermalam di Lorne Foreshore Caravan Park dgn bayaran AUD33 mmg berbaloi... Park kami sebelah sungai... jalan didepan ada laut... Lorne ni small town yg ada mcm2... Cantik dan tenang... tp by time 8mlm aku nk g minum kopi sume kedai da tutop... cehhhhh...tdo awal sumenyer....









Note: Sume tmpt hentian Caravan ni ada provide electricity dan air... so sapenyer caravan ada TV, huntung laaaaaaaaaaaaaaa.... aku sampai2 jer masak, mkn, tdo.... untung gak kannnnnnn.... BTW, walau toilet share, tp 100% puasati... bersih!!!

esok sambung yerrrrrrrrrrrrr....



No comments:

Post a Comment