Tuesday, October 20, 2015

Melbourne Day 5 - Philips Island

Date : 20/9/2015
Day  : Sunday

Location : Philips Island

Bangun pepagi macam biasa prepare breakfast... Aku mmg suka kentang sini... sedap... Goreng kentang dan roti tuna serta segelas susu pon da cukop bg aku... Dan perjalanan di teruskan dengan melawat ke......




MARU Koala and Animal Park

Bayaran AUD20 dapat laaa bagi makan kat kangaroo dan tengok wallabee serta koala yg manjang membutaaaaaaaaaaa.... kangaroo ni jinak... tp asik terbaring jer masa aku hulurkan makanan... untung laaa jd kangaroo xpayah kerja cri duit kan... dok lak kat Australia yg sejok nunnnn.... Walabee lak mcm kangaroo gak, tp versi kecik ketot jer... aktif dr kangaroo... last aku ni teringin laa tengok koala yg cute tu... harammmmmmmm... dia asik membuta... rupenyer kitaran idup dia mmg membuta 20jam n celik 4 jam... kalo lapo sambil pejam pon dia bole mengunyah... lagik huntungggg dr kangaroo... hahahahahahaha... 








Ini ank kangaroo.. comel jer... baik jer mase bg mkn... letak tgn dia ats tgn aku....
















Maru Park ni mcm Zoo mini yg ada binatang yg jd kebanggaan Australia ni... tp mmg laa nk g sini pon nk tgk kangaroo kan... nk tgk panda kat china.... takan dtg sini cri panda... mcm pelik lakkk... ada gak merak, Pony n burung unta yg memekak tuuu... hahahahahahahaha....

Da lama jln kat luar masok laaa ke kafe maru yg xder besau mana ni pon... tp ada jer yg celebrate birthday kat sini... best arrr... Aku mcm biasa asik laaa nak makan ice cream... sedap... yg aku mcm rase puasati tuuuu, satu scope dia sebesar penumbok bapak aku.... pehhhhhhhhhhh!!!! aku yg tamak haloba ni amik 2 scope... mmg laaa puas ati... mencangap makan.... di tambah dgn pizza vege dan all time fav aku chips... chips kat melbourne ni besau2... tembam2 macam jari ayah aku... mmg aku rindu kat pak akop niiii.... hahahahahahahaha... kalo mak buyung yana tgk ice cream ni mesti nagis... hahahahahahaha.... lupe lakkkk... aku mkn scones lagikkkk... scones lagikkk kannn hahahahahaha... totak pizza n chips AUD 13 dan ice cream n scones AUD10... ikot duit diorg murah kan....








dah penat seharian, bertolak laaa balik ke tmpat lepak camper van baru di BIG4 Holiday Park dgn bayaran AUD33.30. Masa Campervan nak gerak masuk kawasan ni mmg byk sgt2 rabbit yg berkeliaran... comelnya.... pastu ramai budak2 main basikal... ada playground dan mcm biasa mmg bersih toiletnya... bdk2 ni mmg kebal kulit nya... bole dia lepak jerrrr pakai baju T... hebat ko nakkk...






Malam yang di tunggu oleh aku....... kami berjalan ke.... 

Penguin Parade

Start seawal 6.30pm dan bayaran masok AUD25... berjalan menyusur titi tepi2 tu nak tengok penguin mendarat naik... tak sabar nya... ada sediakan tempat duduk utk tunggu penguin... bila makin gelap, lampu dibuka dan nampak penguin mendarat... Ya Allah... comel giler... kecik2 jerrr... rase nak g pelok2 n terajang2 jerrrr... cute sgt nih... Tp xleh amik pic sbb takot dia tetanjat boboi... tengok jerrr... makin gelap dan sejok kami beredar... jalan masok ke bangunan tu di sekitar tepi jalan tu pon ada penguin kecik2 jalan... kali ni nmpk lg dekat... comelnya... sgt2 comel... teringat kat makkkk... hahahahahaha... mak pulak kannnnn.... Penguin Aussie ni mmg saiz dia kecil... sbb dia mmg utk cuaca temperature air yg tak sejok sgt ni... kdang2 suam... penguin ni xleh idup kat kutub yg mcm penguin yg besau2 tu... patot laaa kecik... potongan badan Asia penguin ni... huhuhu...masok dlm bangunan, teringat Baby Khayla yg tak kuar lg dr perot mommynya... nmpk penguin toy yg comel, rembat satu... untuk wan n adik belikan kamera kecik bole tgk pic2 binatang kat aussie ni.... sbb diorg da kne belajar! hahahahahahaha...



Bagi yg ada anak bole datang awal... ada aktvt utk kanak2...




Melalui jalan kat atas tu untuk sampai ke tempat tengok penguin kat bawah ni....




Comel2... kecik jerrr... sorry laaa xleh amik pic... kalo boleh sure aku da selpie satuuuuu...




Balik masak megi pedas n makan dgn gembiranya sbb dapat jumpe penguin... kne tdo awal... esok perjalanan sgt jauh... Kite masok kampong lakkkk!!! Yeahhhh!!!



Antara yang jd tangkapan aku.....



No comments:

Post a Comment