Tuesday, October 20, 2015

Percutian ke Melbourne - Day 1

Assalammualaikum....

Lama da berdelay-delay nak update belog ni... belog yg buat secara tak sengaja ni... hihihihihihi... and finally bukak semula belog ni dan jejari montel yg mcm drumet ni mula laaa menaip... dengan rakusnya...

Aku dgn backpack travel mmg xbole di pisahkan... travel berkumpulan ker... sorg2 kerrr... sume layan jer... jnji happy... dan kenyang... ape yg tetiba kenyang pon aku xtau laaa.... hahahahahahahaha... ngek jer...

Aku nak update pasal trip aku ke Melbourne... maybe korang sure ingat trip Melbourne tak mencabar... silap tuuuuuu... trip kami mmg mencabar... Aku belajar untuk travel dgn seorg kawan baik aku yg aku panggil Suria atau Mock... huahahahahahaha... Dia mmg solo traveller yg sgt superb just tak lorat nak masok dlm siakapkeli atau vocket jer... Aku yg gatal mintak dia ajar aku... cmner nak jd solo traveller... sbb aku nak layan blues sensorang... dan aku mulai belajar... belajar mencari jalan yg benar... cewah.... hahahahahahaha... tersasar ni.... ok straight to the point....

KUALA LUMPUR - MELBOURNE AIRPORT
Date : 16/9/2015
Day : Wednesday
Arrival : 1.20pm (waktu Malaysia)
Depart : 11 pm (Waktu Melbourne)

Setiba di airport, teros kiteorg tergesa2 g cari tmpat nak beli sim card... maklom laaa utk kegunaan masa sesak2 kan... masa pon da pukol sebelas... terkebil2 mata mamat omputih tu jg kaunter... Bole plak dia kire2 org... betol2 masa aku, dia suh dtg esok... nasib laaa sejok... kalo panas mcm kat Malaysia sure aku panas ati... hahahahahaha

Kiteorg (hanya berdua) menaiki teksi ke umah Mary dan Peter di Keilor East untuk bermalam. Kwn aku da tempah sesiap dr Air BnB bilik ni... mmg best... Tambang sekitar AUD20 sampai laaa aku ke umah makcik Mary... Laki dia dak Peter yg sambut sbb Mary da tido... Da lewat nau kannnnnnn...

Ini laaa rumah Mary and Peter dari pandangan atas... cantek kannnn....



Ini ruang tamu depan bilik aku... basement ni ada bilik aku jer kat bawah... pastu ada ruang tamu yg besar ni... bole buat party nih... ada heater dan fridge... Bole minum susu n mkn cereal yg tuan umah provide ni....

Bawah ni Mary... Peter pic dia aku xamik sbb serabut sgt xmndi... both diorg ni nice sgt2....



Rumah ni ada 3 tingkat... Sgt2 bersih, xbyk perabut pon... Aku duduk bilik yg bawah tanah... Ada sediakan ruang tamu yg sanggat besau dan lengkap dgn pemanas... lepas mndi trus laaaa aku memanaskan badan... Free wifi lak tu... contact laaa adik aku dak Dino yg terkulat2 tggu watsapp akk dia yg sorang ni... Kesian ko Dino, asik susahkan ko jer... Nti aku bawak balik kangaroo kite buat steak... hahahahahaha...

Cube korang tgk pic umah Mary dan Peter ni... best kan... tp Mary ckp dia nak jual... ank2 dia da besau2... so dia nk rest kot... sedih lak nak jual umh ni... da laaa super cantik dan garden yg simple pon aku suke...

Yang ni pic Mary kat pintu... Dia bru pas mndi... Peter aku xamik sbb muka dia dr td bru bgn tdo tak cuci2... nti korang tak selera nak baca belog aku.... huhuhuhu.....

No comments:

Post a Comment