Tuesday, October 20, 2015

Melbourne Day 11 - St Kilda and Brighton Beach

Date : 26/9/2015
Day : Saturday

Location : St Kilda Beach

Bangun awal breakfast minum Nestum 3 in 1 dan cepat2 naik train ke St Kilda... Tram station ni berhampiran dgn Hostel... Depan Hostel pon ada tram station... MYKI Card pon da beli... Bole jalan... BTW card ini utk perjalanan sehari ajer... so, dlm sehari g laaa memana yg nk g kuar dr Free tram area...

Otw ke Beach kami berenti di St Kilda Station. Beli sandwich tuna dan coffee secawan... sesaja berenti... Gatal kan... da kenyang baru naik balik dan berhenti berdepan dgn Luna Park... Taman tema permainan utk budak2 dan dewasa... Beratur pjg sgt dan aku pon bkn gemar nak main bnda2 cmtu... so berjalan laaaa aku dgn tenang di tepi pantai yg terik tapi dingin.... best jerrr...




















Tujuan dtg sini adalah nak g tgk umah yg berwarna warni tu... tp jln punyer jalan tak jumpe2... da dekat 3-4 km berjalan tak jumpe, g laaa tnye mamat ni maner nk tgk umh kecik colourful tu... mamat ni bgtau itu kat Brighton... So dia volunteer nak hantar... Wahhhh... itu lg bonus free hahahahahahaha.... Dekat jer da sampai dgn kete... bergambar sakan laaaa dgn umah comel2 ni.... Then balik ke city balik sbb nk merayap tmpt lain lagik...

Setiba di hentian mana tahhh berjalan laaa ikot suke.... dan ada street performance di Bourke Street... Mmg awesome gila mamat2 adik beradik ni nyanyi... Gelar diri diorg Pierce Brothers dan muka diorg mcm twins... byk alatan yg diorg pandai main.... siap beli CD lagik... mmg best... berbaloi laaaa...




Lapauuuu... jom sushi!!!




Jalan punyer jalan... masok ke Degraves Street sbb kawan aku nak minum kopi... Aku mcm biasa order Chip dan Creamy spicy mushroom... sedapnya... especially yg mushroom tuuu... yummeh sgt... Da kenyang, teruskan perjalanan...







National State Library Victoria

Masok library lak kite... besarnya... Library negara kat Malaysia tu pon aku tak g... ini kan pulak kat sini.... mmg cantik... dengan gambar2 awal terjadinya Victoria ni sume ada di ceritakan... selesa dgn wifi percuma... awesome sgt2... Balik ni aku g Library Malaysia lakkkk...









Baliknya kami sempat dinner di Degraves Street... Aku mkn Olio Aglio Spagheti... Kwn aku mkn Marinara Seafood Spaghetti kottt... Sedap... Penutup utk hari ini... Balik ni nk kemas baju... esok pagi2 nak g airport...










No comments:

Post a Comment