Tuesday, February 5, 2013

2013 - Bermula dengan 8 WEEKS CHALLENGE...

Assalammualaikum....Lame rasenyer tak berbual menaip ni... kesibukan bekerja... berexercise buat xder maser nak menaip ni... tp today ader laaaa mood tuu pon sikit nak menaip ni... huahahahaha...

Today 1st day aku start 8 WEEKS CHALLENGE... means aku kne jg makan, exercise within 8 weeks. Dianjurkan oleh www.cobc.biz  dan sangggggaaaaattt menuntut kesabaran yg tinggi... Mcm biaser laaaa, da mmg aku penyabarkan... so, bole jerrrr....

Bermula berat aku 126kg 7 bulan dulu.... aku tekad nk turunkan more weight utk tampak bergaya di Hari Raya 2013 ni... Wakakakakaka... sbb aku da bgtau mak target tahon ni nak pakai kebaya... (telan air liuq Dino dengar...) dan akan aku sempurnakan matlamat aku tu...

Sbb kebaya, aku sanggop exercise mcm org giler dan masuk 8WC... Hooyah Emi!!!

ni pic masa bulan March 2012

pic 2012...lupa month

Pic atas masa berat 126kg... timbol keinsafan sejak bln 6 thn lepas... tu pon sbb aku da xmampu nak bukak kasut sendiri...dan makin menyusahkan org lain utk tolong aku... Time tu, timbol laaaa malu n sedih kat diri sendiri... sgt2 insaff... lepas termenung seketika memikir masa depan, aku tekad nak berubah... tu pon selepas aku sebat mkn mcd, nasik kandar dannn sebagainyerrrrrrrrr....... baru semangat nak diet sehhhhhhhhh!!!

And know, after 7 month......

Aku larik 12km run

Semangat..... Friends that always around me... Hans & Anie.. TQ Syg!!

after reduce 26kg

Mak ckp pic ni nmpk bergaya

Friend that always support me in mental and fizikal

So, org paling lega tgk aku reduce weight sure family n friends... dan aku sendiri... Betol ckp mak, tiap ape kejayaan mmg menuntut pengorbanan... cewah!!!... dan aku xpernah serik walau tiap hari sakit2 badan... aku nak teruskan jugak... for my life... future and family... Love u all...





No comments:

Post a Comment