Tuesday, October 2, 2012

Turunkan Berat Badan TANPA Pengambilan Suppliment

Lame rasenyer xupdated Blog ni... Today ader mood nak menaip sbb ringan jejarimari ni... Sape xder FB angkat tangan!!!! hahahaha... Today, sesape yg xder FB tu rasenyer sgt laaa xupdate kan... Tiap hari aku xpernah terkecuali bukak FB ni... Tiap hari kalo bukak FB, ader jer org post pasal product nk menguruskan lemak2... mentang2 laaa lelemak aku ni bertebar byknyer kan... Mcm2 product... yg kalo kite tgk bole terliur laaaa.. maner taknyer, dlm seminggu turun 10kg... sebulan turun 20kg... meleleh air liuq mak nakkk... nak syg ramping camtuuuu....

Bkn aku xpena termakan pujuk rayu product kecantikan ni... melambak2 aku pernah cube... tp bersifat sementara... kalo kurus pon, aku mudah mengah.... stamina xder... dan makin lame, aku lupekan je laaaaa...

Biler aku berada di zone selesa dr segi kerjaya atau idup, aku jd lupe nk jg kesihatan ni... mkn mcm2... ader jer mknan sedap yg aku mkn hari2... dan biler bos da mule berkata2... kwn2 berkate2... ank buah aku yg kecik tu pon berkate2... dan BFF aku Hans pon da mule bersuara, aku thu, aku kne do something... dan.... apabile badan aku sendiri yg tunjukkn tanda2 ketidak selesaan dan kesakitan seperti darah tinggi yg sgt2 tinggi, xmampu nak jalan dan mcm2 lagik, menambahkan kerungsingan ati aku ni... dan yg paling motivated aku adalah biler Dino ckp, suh aku jg badan sbb xnk aku sakit... sepatutnyer aku jg mak ayh kalo sakit... bkn diorg yg jg aku... serious mmg sentap jiwa raga ati ni... i need to change... nk berubah mmg dr diri sendiri kan... aku amik tindakan drastik... Join Bootcamp!!!! HOOYAHH!!!

Selain Bootcamp, aku jg permakanan aku... masuk ni da 4 bulan aku join COBC http://www.cobc.biz/#!home/mainPage 

Tetapi, bukan sesenang itu...selain bersakit2 dahulu... pemakanan pon kene jaga gak... aku mmg jg pemakanan, yet still mkn nasik or ape jer food2 yg sedap lain... jnji jgn miss bootcamp... tu resepinyerrrr... huahahahaha.... Sini aku listkan food yg aku amik berserta ingredient utk setiap meal... 

4 Month, aku da turun 18kg!!!! Without suppliment!!!

Hope, sume kwn2 yg badan mcm aku yg org panggil treller laaa... kodok laaa... (Selamber Kodok name glamer aku mase belajau dulu... wakakakaka) boleh berubah seiring... without suppliment... dan sgt2 sihat... Lupe nak ckp, aku da bole berjalan jauh... dan skg berjinak2 dgn charity run... di samping tu, aku rajin teman kwn2 yg nk muler excercise... advice n join them jogging walau paginyer aku ader bootcamp... life is without limit... dan walau aku masih bersaiz treller, aku sgt sihat n selesa gilerrrr!!!!...

Sesape yg segan nak g gym sbb bdn mcm lori pembancuh simen, aku advice!!! masok Bootcamp (Please refer to link)... Sbb dlm bootcamp, org2 nyer sgt2 supportive... ko pakai baju ketat ker, seluar ketat nmpk part montel ker, xder sape kesahhhh... dan, they are sooo supportive... always motivated other pple to achieve what they want... 

Ape yg penting nak mulakan idup sihat adalah...

1. Jgn pikir diri sedang berDIET... buang perkataan "Aku DIET"...akn bt korang stress
2. Kurangkn makanan bergoreng
3. Kurangkn Fast Food (Aku da lame xmkn fast food)
4. Minum air 3L sehari... Wajib!!!
5. Jgn byk mkn buah (2 slices/day jerrrrr)
6. Kurangkn gula...
7. Mkn 5 kali sehari...

Menu dan cara pengambilan di post seterusnyerrrrr....


Selamat Mencuba!!!!

No comments:

Post a Comment