Wednesday, October 3, 2012

Sarapan yang BAIK utk kesihatan yg BAIK...

SARAPAN!!!! BREAKFAST!!!!

Kedua perkataan kat atas tu same jerrrr... beza satu ckp melayu, satu ckp omputeh... hehehehehe... tp, sarapan tuuu sgt2 penting untuk permulaan hari... Tanpa breakfast, mmg susah utk process penurunan berat badan... 

Aku mmg serious dlm pengambilan mkn especially for breakfast ni... huhuhuhuhuhu... sgt2 menitik beratkan kuantiti pengambilan dan kepelbagaian... Dulu breakfast aku mmg menghidangkan nasik lemak dgn ayam, paru dan telor... kadang2 bihun dan rendang daging atau lontong sambal kacang... walllaaaahhhhhhhhh... terangkat beb... mmg sedap gilossss... tp, secara drastik aku berhenti pengambilan semua tu lepas aku mengambil keputusan utk mulakan idup sihat.... Ape tunggu lagik, korang pon bole...

Setiap pagi, aku bangun seawal 5.30pg utk prepare sendiri breakfast...dan mkn tengahari (kadang2 kalo rajin) wahahahaahahaha.... so, breakfast aku choose benda yg paling senang... antaranyer....


1. Telor 1/2 masak 2 bijik... Jgn bagi alasan xselera sbb lendir2...geli... aku dulu pon ckp
    benda yg same, tp lepas da cube dgn menambah lada sulah dan sedikit kicap cair, rasenyer
    best gak... not bad!!!!... 

Tapi, yg ni mmg favorite aku... kalo bole hari2 aku nk.... tadaaaaaaaaaa...

SMOOOOOOTIES (Baca sambil panjangkan muncung anda)

Today aku pilih strawberry smooooties utk breakfast... cara2 nyerrr...

5 bijik strawberry

Yogurt Asli yg Fat Free.... Yummy!!!

The superb combination!!!

Susu 1 cup / cawan.....

mix susu dan strawberry dlm blender...

Masukkan yogurt sebanyak 120gram...

Tutop penutop....

Letakkan diatas blender...

Pink colour sesudah di blender.... siap utk diminum.... 

Kalo korang xsuke masam sgt, bole takkn gula... tp Gula Equal only 1 sachet jer tau... tp aku suke masammm...so, aku choose xnk letak sugar...  Selain strawberry, aku jugak pilih kiwi, blueberry, raspberry, cherry utk di blend... mmg sihat dan lazat....

Selain ni, bole gak mkn roti bakar..... dan coffee... coffee sgt baik utk org yg diet... aku dulu pon xminum kopi, tp try gak minum... now, coffee non sugar hari2 aku minum.... sedappppppppppppppppppppp....

To all friend, try laaa menu ni.... kalo bkn kite sendiri nk jg kesihatan, sape lg... Do it for yourself... for family and the one u love... Good luck!!!

For lunch, akan di update later....


Muah!!! muah!!! muah!!!


No comments:

Post a Comment