Thursday, October 4, 2012

Menu sihat saya hari ini!!!

Today....mulai idop dgn Alhamdulillah.... seawal 430am aku n housemate da bergegas g Damansara Height for Bootcamp... sehingga jam 645am... da setel mengelinjang kat padang, mandi n breakfast at Hailam kopitiam... aku mcm biase pilih food yg bagus2 belaka...

For Breakfast....
Today sgt2 starving, aku amik toast bread... magerin & kaya tu sapu cikit2 jerrr k...


Dan lengkapkan hari anda dgn 1/2 boil egg serta cup of kopi without sugar.... heavennnnn....

Lunch lak.....

1/4 chicken (breast tau) dan spinach (supaya kuat seperti popeye... nti nk amik sand bag kannn... kne kuattttt!!!


Ni yg selalu aku masak pepagi buta...just grill chicken dan beberape lean meat... jgn terpengaruh dgn kuantiti yer... tu masakan bersama my housemate yg skg da kurus melidi...


siap sudah.... sedikit sos nandos... yg garlic nyer best!!!

Kalo hari2 nak mkn nandos bankrupt kan, so, masak sendiri cmni pon best... jus letak sikit paprika, lada hitam, lada putih, garam ckit dan italian herbs... taste is good... tp, kne rajin bangun pg2 masakk.... nak sihat tak???? so BANGUNNN!!!!!!!!!!

My dinner.....

Laksa.... yummy.... but i change the laksanyer mi tu kepada magic noodle... all suggest from my Bootcamp family... will update later the picture k...



Soooo, ni menu seharian aku...but kuantiti xder byk maner... waktu makan pon penting...agag xterlalu rapat... kalo breakfast pukul 7am, after 5 hours iaitu pukol 12pm adalah sesuai utk mkn tghri.. dan dinner sekitar kul 7pm... jarakkn 5jam... in the middle dlm tempoh 5 jam, on mid time, amik laa biskut yg low cal... bukan mkn cookies famous amous hokeyyy... tp aku selalu amik granola bar atau flakes... contoh granola bar seperti di bawah

Sedapppp...


dlm 1 paket ader 2 bar... so, bahagi kepada 2... makan ketika 2 waktu mid between breakfast dan lunch... lunch dan dinner... In case still starving, minum skim milk...

So, remember.... untuk sihat, we need to sacrifice... BOLEH PUNYAAAAAA!!!



1 comment: