Wednesday, July 11, 2012

Mak Ayah........ saye rinduuu....

 Cakap pasal makan...makan...dan makan... aku mmg semangat... sejak kerja ni aku sgt2 suke makan... same laaa dgn family aku... aku selalu jer bawak fmly kuar merase makanan baru... Cakap mak, dulu kite org susah... nak makan ikan pon kerat 2... arini aku amik ekor... along amik kepala... esok tuko lak aku amik kepala, along amik ekor... cmtu laaaaa... nak makan food lain yg mahal dan sedap sgt2 jarang... Dulu biler mak masak ayam, tu laaa food tersedap... ayam goreng tu!!!!!! wahhhhhhh!!!! rase nak menjerit 1 kampong....





Mak...ayah...Along...K.Ani (Akak ipau)...Aku dan Dino my BFF......



Biler masuk U, aku dan Dino makan lagik jimat... duit pakai ckit2 sbb xnk mintak mak ayah duit byk2... tp syg ayh dan mak xder bandingnyer... ayah belikan kami motor sorang satu mase kat U... pastu kete second hand (kancil) untuk kami senang balik ke kampong... Xterbalas budi mak ayah... Biler da keje... berkat doa ayah mak gak kami dpt keje yg elok dan bagus... Selalu bawak mak ayah g jln2 cri makan... dan jalan2 cari pasal utk ayh sbb kalo kuar holiday sefamily balik msti gout naik sbb mkn xhingat... dan sampai skg aku rase xcukop nak balas budi mak ayah....


Dlm opis, ader kwn yg pregnant... aku teringat mak... kesakitan mak same ker?... patot mak mudah terase biler anak2 buat hal... Rindu kat mak ayah...


Satu malam, biler aku balik kampong, selalu aku tido dgn mak atas katil...dan dino tido atas tilam kat bawah... sambil sembang2 kami gelak2...
                                       Mak tanyer," nape emi tanak kawen?..." aku terdiam bangang jup memikir ape nak ckp ni... huahahahaha...
                                       Aku jawap... " Jodoh xsampai lagi...." mak diam.....
                                       Mak relpy...." Nak mak carik?.....atau ader sebab lain?..." aku diam gakkkk...susahnyer nak jawap soalan cmni.... sesak otak ni...
                                       Aku cepat2 jawap..."Xmo laaa mak...Emi nak idup cmni...dgn mak ayh..." turn mak lak diam....biler da sunyi, dino lak menyampok "Dino yg nak kawen sgt ni mak xtanyer pon!!..." Wakakakakakaka.... Giler dak Dino...


Mak takot xder sape nak jaga aku biler da tua... mak jgn risau k... Emi will be ok... Insyaallah... Mcm biaser mak picit2 lemak aku ni tnyer biler laaaaa nak kurus.... aku jwp coming soon.... huahahahahahaha.... Dlm otak ni isnin ader Bootcamp... huhuhuhuhuhuhu.....


Dino...adik aku... BFF aku... segalanyer... byk yg lalui bersame... nagis sesame... huhuhuhu... Budi ko no, sampai mati aku xterbalas... aku ingat janji kite nak jg mak ayah betol2... Baik ko ni... Aku doakan ko jumpe jodoh yg sesuai dan yg berkenan kat ati ko... Jgn memilih sgt no....


Utk kwn2 yg baca blog ni... Hargai mak ayah anda... sebab tu jer yg kite ader... yg berharga... Aku pernah bt salah yg sgt besar dgn mak ayah... aku xmo ulangi... menyesal aku ni ALLAH jer yg tahu... Aku da mohon maaf, tp selalu rase yg aku xpatot dimaafkan... Aku thu mak ayah xpernah bc blog aku ni... Tp kalo baca, aku nak bgtau aku sgt2 menyesal bt mak nagis... Emi syg sgt2 mak ayah... 


Emo lakkkkk..... teringat kesalahan silam kannnn....huahahahahaha....

No comments:

Post a Comment