Monday, June 27, 2011

Self Confidence....Aduh!!! Hinakah aku?

Setiap org nak pembaharuan dlm idup... Same laaa mcm aku... Ape yg aku nak sgt adalah peluang kerja di tempat yg lagik beso dan teratur... Biler cite pasal mencari kerja ni, aku teringt komen seorg sahabat... Walau dia komen secara halus mulus tulus, tp aku xtau nape aku sgt2 touching... nk menopos kotttt.... huahahahahaha...

Sume bermula biler aku asik merungut nape aku xdpt keje kat company yg aku idamkan... Mulot aku ni memekak komen itu ini... Then, terkeluar cite self confidence seseorg... Kwn aku secara jujurnyer bgtau yg dia memandang pd fizikal seseorg sebelum amik bekerja... patut dia xnk aku keje dgn dia...huahahahahahaha... Katanyer lagi, fizikal mmg sumthing yg amat di pandang oleh majikan zaman skg... Walau sehebat maner pon kerja anda, tp kalo appearance tu xcantik, kehebatan tu xnmpk... sedih tol aku dengo... Tambahnyer lagi, selalu self confidence org yg gemok ni kurang sikit... selalu kata tidak ats urusan yg memerlukn org yg berfizikal ini byk bergerak... Tertampar jup aku dgn kata2 dia... tp aku thu, Sahabat yg baik akn bg pandangan yg ikhlas... Walau sakit pon...aku terima dan ada betulnyer....

Aku terpikir jup... pikir pasal kata2 kwn aku ni... mmg betol... tp biler pk balik, aku rase mcm hina lak jadik gemok ni... hina kah aku?... sbb gara2 xder cutting santek, aku ni xlayak ker kerja best2?... walau aku ader degree dlm Engineering?... mcm2 berlegar dlm otak ni... frust usah di kenang laaaa... tp, utk sedapkn ati, aku ckp kat ati yg sume rezki dtg dr ALLAH... Kan? Kan?

Aku redha..... dan syukur ats ape yg ada... Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment