Wednesday, June 8, 2011

Gemok VS Kurus

Gemok VS Kurus

Serious mmg menyampah dengan ni isu ni... Ape laaa dose jadik gemok... Kalo da kurus tu 1 bonus dan bersyukur laaa kn?!!! Pena bdk kecik ejek aku gemok... nasib mak dia ader...kalo tak aku da picit2 kasik penyettttt!!! mcm aym penyettt...sedap sehhhh.....

Gemokkk
Ayh ckp org gemok suke ketawa...mcm aku...suke mkn...mcm aku... tak suke g gym... mcm aku... akhir kata sume yg ada pd org gemuk ader pd aku... kalo di list kn carta org gemok ni sure aku dapat A++ sbb sume betolll...

Serious aku mmg kisah diri ni gemok... tp dulu laaaa... mcm2 aku bt nk kasik kurus... smpi skg ni aku da fed up... tgk kwn2 aku yg kurus tp mkn mcm hantu raya bt aku jeles jerrr... berbulu jerrr aku tgk...tp sebagai manusia aku redha jer dgn badan aku ni....

pena sekali aku g mkn kat mamak, bole waiter tu ckp "mau makan ape ader gumuk???".... aku nk marah pon xjadik,tp aku gelak sbb tgk muka waiter tu...ikot kan aku da hayun... huahahahaha.... belum kire mamat gym yg dok asik panggil aku suh g gym sbb bos aku da bayar... nampak jer dia aku larikkkk.... maner nk kurus kan...

Kuros Halus Mulus
Kurus mesti cantik.... tu persepsi org rmi... walau cmner muka pecah pintu pon, badan kurus sure lawa... muke bole tutop dgn paper...tu org ckp laaaa... aku taip jerrr....ahak... tp ader bezanyer jadik gemok dan kurus ni...sgt byk beza...

Org kurus bole pakai seksi2 kan...cri baju pon senang... yg gemok ni nk cri baju bercinta... kne g butik ms read... cian aku.... tp sebab susa sgt cri baju, aku pakai jer maner yg ader walau sendat...selagi bole napas kirenyer ok ler tuuuu kan...

Perbezaan
Mmg byk perbezaan antara gemok n kurus ni... Kali pertama interview, bos aku xyakin kenape perlu angkt aku kerja... sedangkn aku ader degree... sbb dok pandang prm kurus mulus... tp da mmg rezeki aku, aku dapat sbb ader bos yg yakin dgn kerja aku...bukan saiz jumbo aku ni... aku keje punyer laaa sungguh2 sbb hargai peluang yg ader... huhuhuhuhuhuhu...

Kenape ek? susa betol org persekitaran ni nk percaya pd kemampuan org yg saiz istimewa ni? bkn sume org laaa, tp segelintir... ape org mcm aku ni xbole harap ker? Interviewer komen suh aku kurus sikit bru ader self confidence... aku rase nk rembat jerrrr minah ni... tp biler dia ckp aku cute n sweet, huhuhuhu...sejuk ati ni....

Dr segi self confidence tu mmg kadang kala kurang bg org gemok ni... tp tahu tak bkn senang nk kurus... giler kalo xmkn mcd...kfc... kalo lalu tepi TGI contonhnyer.... bau dia jer da xtahan.... cmner nk kurus... org mkn burger, aku mkn salad... meleleh siot air idong ni... geram jerrrrrr.... tp bak kate ayah, di maner ader kemahuan, di situ ada jalan...

Biler tgk budak kurus, tipu laaa kalo aku kate aku xnk kurus... sure laa aku nk kurus, tp xtau ler biler aku tgk mknan, ape yg aku pk td ilang cmtu jer... ilang ingatan ker aku? sintomp ape ni? huhuhuhuhu...

Serious.... aku redha jer apepon... yg penting, setiap keje aku selesai dgn baik...xpena delay... dan sgt2 terharu bile bos aku appreciate aku... TQ bos... mmg laaa kdng2 bos aku ni mcm penyapu skit, tp, aku phm, sume bos mmg penyapu....

Kepada sume yg montel di luar sana, jgn ilang self confidence, buat sehabis baik biler dapat peluang... jgn tunjuk weakness kte... sbb kte sume same... beza pd saiz.... kebijaksanaan tu xkire saiz badan... tp pd kesungguhan kte... kalo bersungguh, gemok or kurus bole berjaya... bio org gelakkn kte, jnji kte tahu sape kite... Hargai ape yg ada dlm diri kite... ALLAH jadikn kite same... ada kelebihan dan kekurangan... ada kebaikan dan keburukan... same2 laa kte kenali hati dan diri kte...kte korek keupayaan dan kelebihan diri kte...dan buktikn yg kte adalah seorg yg harus di banggakn... Salam Sayang utk semua Chubby!!!!

2 comments:

  1. beb, pe yg ko taip tu mmg ade benarnya...tpi aku ade gek pngalaman dgn sorang mmber mse study dip dlu...bdn kakak tu mmg lebey kurang mcm ko! tpi tup2 bile dia da stat keje, aku mmg x sangka dia leh kuruskn bdn dia! bak kata ayah ko..kt mne ade kemahuan, insyaallah ade jlnnye..kn? pd pndpt aku, klu ko btul2 tringin nk kurus ko mmg kna keje kuat utk tahan segala napsu serakah makan ko tu!!! heheheh..pape pon mi, yg penting bdn mau kna sehat, k! klu kurus tpi byk pnyakit pon x guna gek, tau! heheheh..hrp ko x mrh dgn komen aku ni, ek! pis no war

    ReplyDelete
  2. Mmg betol ita... aku ni jer liat... tgk mknan jer da berdebau2 jantung ni... betol ckp ko bdn kne sihat...

    ReplyDelete