Wednesday, June 15, 2011

Happy Father Day!!!

Ayah... seorg yg tegas... agak baran... sume nk betol... sume ni ader kat ayah... tp ayh gak yg jadikkn aku cmni... yg bg aku mkn... yg sorok 1000 kepenatan...kerisauan dan kasih sayang...

Ayah... didik aku dgn tegas... setakat kne libas tu biaser jer... kne kejar pon mcm biaser jer... mcm main kejar2 jerrr... da lumrah kan... masa muda ayah garang... pemarah... mak ckp sejak jumpe ayh dia da tau ayh ni garang...

Thn ni celebrate Father Day kat TONY ROMAS MV... fav 1 family yg suke dgn rib...mabelous!!! Dlm mkn, ayh kenangkn masa lampau... zaman susah membesarkn kami sekeluarga... dan ayh akui dia bangga dgn ank2 dia... walau gaji xpuluh ribu, tp tetap bg duit tnpa putus kat mak ayh... ayh pon bangga sbb sume ank2 dia ader Diploma & Degree... Dan ayh ckp bile dia tgk pic kami amik degree kt pentas, dia rase bangga sgt2...

Biler aku sendiri terkenang zaman kecik2, ngilu pukulan ayah biler aku lambat balik dr padang... kenangan sgt2... Kesemua ank ayh paling rapat dgn mak... kalo call pon hanya phone mak... call ayh pon sbb call mak xdapat... tp biler ckp dgn mak, ayh ader sedikit menyampok dr belakang... aku thu ayh sentiase amik thu hal ank2... pasal tu ayh pasang telinga...

Menjadik kebiasaan ayh mmg degil... nak bekerja walau usia da menginjak 62thn... mak pon same... sbb kata ayh, selagi idup, dia nk keje...tp bg aku selaku ank ni, aku risau ayh dan mak sakit... kalo bole aku nk mak ayh duk umh main dgn cucu... bkn berpanas kat gerai... tp mak selalu ingatkn tentang budi gerai buah nyer... kalo xsebab gerai tu, mak ayh xdapat sekolahkn kami 3 beradik... pasti kami xdpt merase mkn KFC, McD etc... sume sbb kerja keras mak ayh...

Aku mohon pada ALLAH, semoga di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki mak & ayah... Selamat Hari Bapa kepada semua Bapa2 di dunia... Siapa pon anda, anda tetap bapa terbaik selamanya...

No comments:

Post a Comment