Friday, June 10, 2011

Kemahuan... Nafsu.... Kehendak... keperluan...

Ape persamaan dgn sume ayt kat ats tu... mcm kerakusan kan... atau kehendakan... maner 1? aku pon mencari erti perkataan yg sinonim atau sesuai utk aku... bukan aku nk amik pekataan tu jd name glamer utk mirc... bukannn... tu jaman bdk2 dulu... tp aku terkesima jup biler org ckp kat aku jgn terlalu rakus mengejar kemahuan nafsu....smpi menurut kehendak ati yg melampau sgt... yg menjadikan keperluan asasi aku bertukar kepada kehendak nafsu yg lebih dr kemampuan... APE TUUUU?????.........

Serious aku bengang tahap cipan biler org ckp aku mengejar harta kemewahan smpi xpk bnda lain... aku rase nk ketok kepala dia sambil ckp..."Hello...Assalammualaikum...aku xmenurut nafsu, tp aku menurut keadaan ekonomi skg... bang****"... kalo bole laaaa... tp xbole... dan kalo bole, aku nk g lompat2 bt lopak kt ats kete toyota dia sambil menjerit "Kete mewah ni mengikut kehendak atau keperluan bod**!!!"..tp tetap xbole... huh!!!

OK!!! STOP IT!!! berimaginasi jer aku ni!!!! come back to reality emiiii!!!

Aku org yg xdemand... aku bkn mengejar kekayaan... aku mengikut kehendak alam... yg maner sape cepat, dia dapt... yg tertinggal, tercicir... tp aku xlupe diri... Ape yg aku cari? aku kerja..matlamat cari adalah duit... aku mkn.. matlamat supaya xlapar... sume yg buat pasti ader sebab kan.. Aku xmengejar wang... errrkkk...ye ker? ok laaa secara jujur sape nk idup susa kan? aku nk gak idup senang... nk bg mak ayh duit lebey... nk g cuti n mkn sedap2... tu kan normal... bkn senang nk jadik senang... at least aku berusaha untuk menjadi senang... tp senang ker aku skg? Alhamdulillah, perut ni xpena lapar... xpena xbg mak duit lagik... aku nk idup serdehana cukup laaaaa...

Kemahuan.... mahu? nak? ikot nafsu kemahuan ni byk... betol tak? kalo di ikot nafsu serakah aku ni, sure aku nk brg yg mahal2... baju cantik2... g spa... g marie france bodyline buang lemak... tp xtentu lagik tercapai sume tu kan... jd kalo ader kemahuan, xder duit, xguna!!! di maner ada duit, disitu ader kemahuan!!! baru sesuwaiiiii!! kan?

Ape aku nak? Aku nk segala impian aku tercapai... aku nk hasilkn sumthing yg bole aku banggakan...cewah!!! hahahaha... bak kate ayh... berimaginasi jer lebih ko ni...huahahahahaha....

Ok ler.... now aku kne follow keperluan idup ni... keje!!!!!


No comments:

Post a Comment