Monday, February 7, 2011

Hari Wilayah & CNY 1

“Hari Wilayah + Chinese New Year” memang amat2 laaa terkenal dgn jammed nyer… maklum laaaa percutian berganda… apetah lagik bos aku yg macampapetah bole kasik cuti start Selasa – Ahad… mcm xcaye jer dia baik ati…

Sebab cuti lame, bermula laaa aku berjalan2 cari pasal dgn housemate aku… Kali ni kami pilih destinasi Utara… PENANG….walau kampong aku kt penang, tp aku tetap nk g Penang… Aku n housemate da tetap kan tema holiday kami aderlah mencari makanan yang lazat2… dan yang terbaik dari ladang…

PENANG (1/2/2011)

Bertolak tengahari dan berhenti makan nasik kat tapah mmg perjalanan yg xjauh sgt sbb jln agak lengang…Selasa ni Hari Wilayah…soo, wilayah ajer cuti… yg lain keje mcm biaser…huhuhuhuhuhuhu….jangan jeles ek… Perjalanan ke utara agak panas gak….matahari terang dan panas…masa ni laaa aku rindukan cuaca hujan….huhuhu…

Sampai di Penang, kami memilih HOTEL ROYAL PENANG… disebab aku mmg hancus jln dlm Penang ni, guna laaa GPRS utk gerak kemana… but still sampai ke destinasi… Rehat dlm 3 jam, malamnyer kami keluar g mkn Nasik Kandar Beratur… mmg beratur org nk mkn nasik kandar ditepi jalan ni… rase pon ok laaaa… cume yg xbest pekerja2 kedai ni xmesra langsung… sampaikn aku tgh mkn diorg bole tanggalkn paying dr meja aku….abis kaki aku kne air…nasik pon same digenangi air.. Aku berhenti mkn sbb tension dgn layanan diorg ni…

Pas mkn, g lepak kt Gurney Drive… Walau sesak cmner sekalipon, tetap cri tempat nk lepak…sbb nk mkn passembur, sotong kering bakar dan the best rojak buah in Penang… mmg sodap tahap cipan!!!!

Sesudah makan, kami jalan2 di gurney drive siap main layang2 yg kecik & belon dan selepas itu, balik tidoq!!!

No comments:

Post a Comment