Wednesday, February 9, 2011

CNY 2

Hari Kedua aku kat Penang....

Otak aku ni ingat nk makan jer sepanjang kt penang... mak aku da mengeluh tgk perut montel aku... ayh apetah lagik... Dino usah di kenang laaa asik dipicit2 lemak aku...nk terajang adik kan... smpi kn ank buah aku zaqwan pon gemok gak...aku asik bg mkn jer kalo jumpe dia... huhuhuhu... mak ckp, sape duk dgn aku sure gemuk.... sodeyyy.....

Hajat ati nk g Bkt Bendera, tp xkesampaian lakkk... kete kabel xberfungsi ler... dr dulu asal dtg penang jer kete kabel rosak... agaknyer kete kebel pon mengigil nk bawak aku kot... mcm kat zoo aritu... kwn aku da lepas nek kuda... aku kesian xnk nek kuda takot laaa maner tau kaki kuda tu patah ker....jatuh ker kuda tu bwk aku... dan2 aku nk nek gajah, time tu laaa gajah tu pon sakit.... kebetulan ker? ker gajah tu seram tgk aku? tak pon sure gajah tu ckp dlm ati " eh! apesal gajah tu nk naik aku?!!!" huahahahahaha... kalo betul aku terajang gajah tuuuu....

Di sebab bkt bendera tutup, kami g laaa ke taman botanikal berhampiran...nek tram pusing2...tgk orkid... bunga2.... pas setel melawat, acara mkn cendol.... mmg sedap.... Dgn berkereta tolak jer, da glamer... Penang Road Famous Teochew cendol n ais kacang...cmtu laaa namanyer....

Lepas melantak cendul, selang beberape lorong ader 1 pasar jual jeruk2 penang ni.... biaser laaa penang n jeruk xdpt dipisahkan....sedap tuuuuu..... beli mcm2 laaa jeruk yg ader... siap dgn satay ikan bagai... da setel, masa utk melantak nasik kandar.... serious sedap... mmg rase berbeza dgn KL... xtau ler samada rempahnyer org air tgn nyer.... heeeeee.......

Abis mkn, masa utk balik hotel n tdo.....sbb nk prepare perot mkn mlm lak... mlm nk g mkn satay celup...sup aym... kat food court dkt jalan dato keramat, penang....

balik mlm lepak kt De Colours Pub......layan lagu cina.....sedap gak....

No comments:

Post a Comment