Tuesday, June 15, 2010

trip to Jakarta - Bandung....





Trip 4D3N bersama fmly ni mmg best!!!...da lame xbercuti dgn fmly rmi2... skali skale kuar mmg menarik...merapatkan silaturahim...

DAY 1 (sampai di Jakarta- Bandung)
Jakarta memang sesak dgn pemandu dia yg merbahaya...tetapi, cukup cekap...dan paling aku impress sikap diorg yg bertolak ansur sesame manusia....kalo kt cni bonyik hon kete or moto tu sbb org bengang...nk cepat...tp kt sane umpama menegur sesama diorg walau xkenal...mayb bunyik hon tu umpama berkata " jemput jalan...." kot laaaa....

Jakarta ke Bandung amik masa 3 jam...aku siap berdengkur...smpi mak tegur mcm aku lak yg bawak kapal terbang tu yg penat sgt....huahahahahaha...Sampai ke Bandung, kami Melawat Taman Mini Indonesia...Mcm Tmn Mini Malaysia kt Melaka tuuu...tp mmg menarik...byk rumah yg kite bole tgk...

Dinner pulak kami dihidangkn masakan Padang...biaser jerrr...xder laaa best sgt... Pastu kami tidur di Hotel Mutiara di Bandung...Masa antara Malaysia dan Indonesia berbeza 1jam... mase kat Bandung, 6pm tu da gelap mcm 9pm kt Malaysia...Kalo aku 6pm ni bru nk balik keje...bersiap2 nk cari tmpt mkn...tp diorg bersiap2 nk tdo ...sbb hari da gelap...

DAY 2 (at Bandung)
Takuban Perahu...tgk Gunung berapi yg tak aktif...kalo aktif xhingin aku nk g...takot jerrr....udara dia sejuk jer...tp matahari agak terik... cantikk...tp, kehadiran penjaja kecik yg pakse kte membeli brg2 diorg cukup xselesa...memakse...harga mahal lak tuuuu....

Destinasi shopping pertama bermula di Rumah Mode (Factory Outlet)...mmg rambang mata...serious cantik2 baju dia...tp saiz sume kecik2...sedih aku...uhuk!!!... tp sempat laaa aku capai baju dua tige elai... xlupe sepasang baju utk Zaqwan syg...Rindu kat Wan...

Destinasi Shopping ke dua kami ke Pasar Baru beli telekung, kain batik dan kain2 ela..

Destinasi Shopping ketiga kami ke TOKO 3..kedai yg dilimpahi Jeans yg glamer2...paling banyak LEVIS... Ayah & Dino org yg xlepas peluang beli jeans levis... smpi penuh van dgn baju2 diorg... mcm biaser aku pn tak ketinggalan jugak...

Ini baru hari kedua...tp aku rase mcm terkejo2 lak...kejap jer...

DAY 3 (Bandung - Jakarta)
Destinasi shopping diterus kan ke Mangga dua...kat cni turn mak lak shopping baju yg cantik2... sesuai utk umur mak....siap beli pelbagai kerepek yg sedap2...total beli kt cini jer da kat RM300...tu bru kerepek...belum baju lagik....

Pastu kami semua ke theme park dia...best!!!...ader cable car...ader seaworld....mcm2 ader... kami memilih utk masuk ke seaworld...nk tgk binatang2 laut yg unik...mmg mcm2 ada... ikan2 pelbagai jenis... beso2...goreng pon sodap!!...

Kami dibawa beli kerepek yg sedap2...aku beli kek brownies yg ader layer strawberry & blueberry...mmg sedap... xlupe dodol nenas yg 1st time aku mkn.

Then kami menginap di Hotel Alia Cikini....packing2 barang nk masuk kargo...banyak gler barang nyer...xsedar beli2 da penuh bag pack aku yg beso tu...belum kire beg plastik nyonya tu...bag pack dino yg beso tu pn penuh...

DAY 4 (Goodbye Jakarta)
Bersiap packing barang nk balik ke Malaysia...xsabarnyer...Aku tetap pilih Malaysia...Flight balik kami kol 7pm waktu Indonesia...kami sampai 10pm di KL... Alhamdulillah semua selamat dan meyeronokkan...

Aku still nk datang shopping lagik...but next time mayb dgn kwn2 secara bag pack jer... dan shopping sendiri...Kalo dgn Fmly aku asik jadik pemerhati jer... sbb ayh selalu jalan ikot suke dia...jalan kedepan jer...mak lak asik tgk tu ini smpi tinggal belakang... keje aku n dino jaga mak ayh... yg cukup berbeza skg aku kne jaga mak ayh...siapkn mkn dan urus kan perbelanjaan...jg kesihatan diorg... make sure diorg xilang... tp dulu itu yg mak ayh bt kt kite kan... Syukur alhamdulillah kami sume dapat merase sedikit nikmat dr ALLAH...Skg tgh sibuk pk next holiday.....nk g maner ek!!??

No comments:

Post a Comment