Thursday, June 17, 2010

Saujana Mata Memandang...Bukit Tinggi, Padang...

Cantik kan....kali pertama jejakkn kaki ke Bkt Tinggi, Padang, hati aku ni kagum gler dgn kecantikan tmpt ni...aman...damai...dan sejur jerrr... angin yg dingin n segar cukup bt aku rase tenang sgt3x....

Penduduk sini rajin2 sumenyer...sepanjang aku kt cni xjmpe pon bdk kecik men2 kt luar umah, yg aku nmpk diorg angkut pasir, tangkap ikan, potong rumput utk ternakan... mcm2 keje diorg bt....Bukit bukau, gunung ganang, sawah padi mmg indah sgt2.... YA ALLAH, hebat ciptaanmu... dan warga Bkt Tggi ni menjaga segala yg ada dgn baik... Mengguna kurniaan ALLAH sebaik boleh....

Kt sini aku tgk popular dgn telekung dan sulam goyang...mmg perfect!!!...cantik!!!....aku da g jakarta, bandung & medan...aku xjmpe sulam cntik cmtu...hanya kt Bkt Tggi jer ader.... Masa melawat ke kilang membuat sulam goyang, aku tgk student kusyuk sgt2 menjahit... sabarnyer...harap aku sure xdpt cam gambo ape aku goncangkan... selalu aku impi nk dtg cni lagik...nk rase angin dia lagik...Miss u Bkt Tggi....

No comments:

Post a Comment