Friday, June 4, 2010

Movie jiwang - Lagenda Budak Setan....

Selalunyer filem melayu yg aku tgk kt panggung hanya filem arahan atau lakonan Alfdin Shauki...tp semalam tergerak lak aku nk cite LBS ni....Full cinema org rebut2 nk tgk cite ni....

Dulu, mase remaja, minda aku ni mmg selalu bc novel2 ahadiat akashah yg bg aku mmg best n sesuai dgn citerase remaja dulu laaa....compare skg da makin maju...ape klas bc buku cite ni kannnn...

Aku masuk panggung penuh pengharapan cite ni memuaskn ati...tp hampa sgt2... cite kt wayang xseindah cite kat dlm buku...frust laaa pulak...pulak tu aku tgk bole penonton kuar masuk mcm boring jerrrr...hsemate aku lak menguap2 n tersengguk2 tido...hampehhh....

LBS ni pertaruhkn Farid Kamil & Lisa Surihani sbgi pelakon utama...sama cantik dan same padan jer diorg ni... tp ape yg "budak Setan" buat xcukup nk di jadikn lagenda sbb ckit sgt babak2 kesetanan dia...yg lebih pd cintan cintun...boring arrr....

Tp Lisa surihani mmg cun gler....comel jer...tp xmenjadik bile babak dia beriyer nagis xjadik...babak raja farah menagis memikirkn nasib kwn dia ni lak yg beriyer...meleleh2 airmata...tp mmg cun....harus dipuji lakonan Que Haidar... Dia mmg bakat beso punya!!... menjadik jerrr lakonan dia...mmg berkesan n nmpk real... farid kamil pn xkureng hebatnyer...

Then Fazura keluar....Georgous gler...cute jer...mcm biaser, fazura mmg xbole disangkal lakonan dia... lg1 kwn2 kashah (farid kamil) perangai setan tu xmenjadi sgt la...nmpk papetah...Conclusionnyer cite ni byk adegan yg boring...xmencapai matlamat yg aku dan mungkin penonton lain nak kot...kalo ikot novel Ahadiat Akashah, Lagenda Budak Setan mmg buku yg menarik n bt aku angau 1 masa dulu....

Neway....support filem Malaysia...Hope sambungan nti bole di perbaiki....really hope......

No comments:

Post a Comment