Friday, May 3, 2013

Grill Chicken Sandwich - 380 kcal

Assalammualaikum... Hari ni Jumaat... Penghulu segala hari... Today nak share resepi yg bagi aku senang, ringkas dan healthy... Selaku org bujang trang tang tang, aku xkisah masak tiap hari atau pg... sbb aku cukop puasati dgn hasil sendiri... dan kebersihan dijamin 100%... menyenangkan kerja, aku grill ayam siap2 then ubah jd sandwich atau mkn cmtu jer... ikot anak tekak ni...

Bawah ni aku sertakan ingredient nak grill ayam... sume menggunakan herbs fresh dan tanpa sebarang perase tiruan... no artificial preservative... hahahahahaha... sedap dek anak tokak aku da kire ok lerrr tu...

Bahan perap :

- Cili api
- Lengkuas
- Halia
- Serai
- Cili kering
- Kunyit
- Bawang merah
- Bawang putih
- Garam

Quantiti barang perapan bergantug pd quantiti ayam... Perap selama sejam atau 2 jam... lagi baik semalaman... Baru kawwww... hahahahahahahaha...

Bahan Sandwich :

- Whole meal bread
- Salad & tomato
- Ayam Grill

Potong elok2 ayam, letak salad & tomato n mkn... Aku mmg xsuke gunakan sos, sbb ayam yg di grill da ada contain perase original... So, eat healthy...




Same menu but different bread size... taste still superb!!!



Kalori per serving

Bread - 157.4 kcal
Salad - 40 kcal
Chicken Grill - 197.6 kcal

TOTAL ALL CALORIE INTAKE FOR LUNCH : 395 kcal

total maybe less than my count... 




No comments:

Post a Comment