Thursday, June 28, 2012

2nd Month Bootcamp...

Pejam celik da masuk bulan kedua aku join bootcamp... serious da getting better... da bole absorb all the pain every monday, wednesday & Friday... hahahaha... important!!!! da bole larik... huahahahaha... pasni ayah nak kejau jgn harap dapat tangkap aku (teringat zaman kecik2) rindu nk kene sebat.... wakakakaka!!!


Ok... i lose few kilos (perhati betol2 kilo to ader "s" hokayyyy)...hahahaha... hilang kilos tu aku mmg best didengar... tp paling best adalah structure badan yg semakin cargas ni yg bt aku sgt2 happy... kalo dulu dr opis kuar tapau, naik opis termengah2 mintak nyawa... kalo ader tong oksigen sure everyday aku yg guna... tp skg da more better dari dulu... High BP da ilang... da xmengah berjalan... dan sgt selesa... Other, aku dpt lepas tension kat padang... sgt2 best!!!!


Ape yang aku buat sepanjang bootcamp, aku xpernah skip mkn.... aku mkn dlm kuantiti yg sikit dan lebihkan sayuran... kalo dulu aku mkn nasik banyak... tp skg aku mkn nasik tghri sikit jer... aku lebihkan sayur dan minum air masak sebanyak 3 liter tiap hari... mlm aku xmkn nasik... aku mkn yg lite2... tiap hari, aku xamik makanan yg same... kalo siang ikan, malam aku mkn ayam... tp aku xcamporkan ayam dan ikan sekali mkn... tak elokkkk tuuuuu.... da join bootcamp ni kalo nk mkn byk2 sure pk byk kali, da laaa xlarat nak lari nanti mase training... tak pon dlm otak aku ni da laaa training terol, kalo mkn sia2 jer aku berlari2 tenok dlm padang tu... cian lagik kat koperal yg kene tolak aku dr belakan... maklom laaa slow like donkey... but i try my best...huhuhuhuhuhu... So, makan berpada2... mkn berpada2 ni bagi aku yg berat benau ni.... Cite pasal berat muatan, aku mmg xleh blah mase belajau dulu.... ader hati nk kurus laaaa... tiap petang jogging kat tasik... tetibe ader sekumpulan mamat ni kat belakang aku n kwn2... tetibe lagik, ader sorg ni cakap "Pon! Pon!... kenderaan berat ke kiri..." mak aihhhh... teros aku ketepi... sentap mak nakk... pastu di sebab kan tension, kiteorg g mkn nasik lemak budget... sedap...Hahahahaah!!!! OK! abis cerita....


So, 2nd month ni aku harap makin better bagi diri aku... Berkat semangat kwn2 dan instructor yg membuat kerahan tenaga, insyaallah aku bole... Aku kadang2 malu sebagai Engineer dlm Oil & Gas, ada badan cmni... pergerakan pon terhad... dan kadang2 x di bagi kepercayaan nk bt something yg adventure... In this age, aku da bazir suku umur dgn badan cmni... yg aku tahu, berat mata memandang, berat lagik bahu memikol... apetah berat badan aku yg di pikol kaki ni... huahahahahaha... serious laaaaaakkkkkk....


Bye!!! bos da jeling2 aku tuuuuu....

No comments:

Post a Comment